Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Wat vind je van The Normal Heart.

Ga naar beneden 
+8
*Kimberly
irma22
Gerina1970
Hetty
Lena
Ingrid
grace
Angeline
12 plaatsers
AuteurBericht
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptywo jul 31, 2013 8:24 pm

Ik ben gisteren naar The Normal Heart geweest en was heel benieuwd hoe het nu zou zijn in toneelversie. Ik vond de leesvoorstelling toen heel mooi. Maar het toneelstuk is nog een stuk mooier. Er zit veel humor in en ook emotie natuurlijk. En de acteurs zijn heel goed. Freek dus ook. Hij doet het echt geweldig.
Het podium is eenvoudig. Alleen stoelen en een scherm waar beelden op worden geprojecteerd. Maar dit past juist goed bij dit stuk. Zo komen de acteerkwaliteiten van de acteurs nog beter tot hun recht. Je zit helemaal in het stuk. En op het lachen om de humor na is het heel stil in de zaal. Na afloop kregen ze een groot applaus. En dat is zeer terecht. Want het is echt pachtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptywo jul 31, 2013 10:04 pm

Leuk @Angeline, ben zeer benieuwd.
Ben ook benieuwd naar het theater hoop de portretten van Freek te vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptywo jul 31, 2013 11:34 pm

Die zijn niet zo moeilijk te vinden hoor! Anders loop ik in de pauze of na afloop wel ff met je mee Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Lena
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
Lena


Vrouw
Aantal berichten : 1734
Woonplaats : H
Registration date : 05-04-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyza aug 03, 2013 2:05 pm

Ook wij waren er de eerste dag en vonden het erg indrukwekkend. Na afloop bleef het stuk nog lang in m'n hoofd zitten. De verschillende karakters die er op hun eigen manier mee om gingen kwamen duidelijk naar voren. Het was vaak emotioneel. De vorm van het stuk sprak me ook aan, met het simpele decor en de manier waarop de scenes werden afgewisseld.
Wat een ontwikkeling van Freek trouwens, terugdenkend aan de net afgestudeerde zanger/acteur in OZNJ en dan nu deze rol. Wat een variatie in wat hij doet! (niet te vergelijken met " de beste zanger van...." bijvoorbeeld). Hij is echt veelzijdig! (Maar dat wisten we hier natuurlijk al).
Terug naar boven Ga naar beneden
Hetty
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Hetty


Vrouw
Aantal berichten : 606
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 15-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyzo aug 04, 2013 1:36 pm

Wat een indrukwekkende voorstelling!
Zeker Freek, die me weer verrast met zijn rol als acteur (maar moet bekennen dat ik toch wel eens dacht: wanneer gaat ie nou zingen...)
Maar was met name onder de indruk van Frederik Brom, jee wat een heftig rol, veeeeel tekst en hij staat van het begin tot het einde op het podium.
Als je de kans krijgt om te gaan moet je deze voorstelling zeker gaan zien.

Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyzo aug 04, 2013 3:01 pm

Leuk, Hetty, dat ik je gisteren heb ontmoet.
En jammer, Lena, dat ik je bij de eerste try-out niet heb gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annemarie
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
Annemarie


Vrouw
Aantal berichten : 1028
Leeftijd : 43
Woonplaats : Joure
Registration date : 15-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyzo aug 04, 2013 3:03 pm

Klinkt goed! Hoop het de 11e zelf te kunnen zien. En ik vind het ook helemaal niet erg om naast Freek lang naar Frederik Brom te moeten kijken ;-) Inderdaad verwacht ik ook een beetje dat ik op een gegeven moment ga denken wanneer gaan ze nou zingen? Ach daarom ga ik de week erop naar Disney in Concert ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lena
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
Lena


Vrouw
Aantal berichten : 1734
Woonplaats : H
Registration date : 05-04-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyma aug 05, 2013 1:34 am

Ik heb het zingen helemaal niet gemist.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyma aug 05, 2013 2:02 am

Ik heb het ook niet gemist, Lena. En ik heb ook niet gedacht wanneer gaat hij nu zingen. Nu ga ik in het theater in Alphen wel eens naar een toneelstuk. Misschien dat dit scheelt hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gerina1970
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Gerina1970


Vrouw
Aantal berichten : 560
Leeftijd : 53
Woonplaats : Veghel
Registration date : 01-03-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyma aug 05, 2013 9:02 am

Waanzinnig indrukwekkend. Vanaf rij 1 bijzonder intens. Wat een prachtige cast. Zo mooi om te zien dat Freek zich steeds meer ontwikkelt in het acteren. Heel mooi gedaan. Jelle de Jong moeten we goed in de gaten houden, wat een jong talent. "Ster" van het stuk is zonder aarzelen Frederik Brom, wat heeft die man zijn rol eigen gemaakt. Een briljant acteur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ingrid
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
Ingrid


Vrouw
Aantal berichten : 669
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hilversum
Registration date : 15-10-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptydi aug 06, 2013 5:17 pm

Ook ik ben afgelopen zondag geweest en ik moet zeggen dat de toneelversie ook zeer indrukwekkend is! Er is verschil in de leesversie en de toneelversie. Vindt voor beide wat te zeggen. De leesversie vond ik eigelijk nog meer puur overkomen. Met de toneelversie vond ik mooi dat er toch meer wisseling van kleding was en het scherm met de diverse beelden, waardoor men meer samenhang zag in de verschillende scènes.

De combinatie Frederik/Freek vind ik buiten gewoon goed. Jelle de Jong is zeer indrukwekkend en heeft een zeer mooie rol, waarin hij veel emotie kwijt kan. Soms had ik moeite met Thijs Römer, in de rol van Ben Weeks. In de leesversie speelde Ruben Lürsen deze rol en vond(persoonlijk) die combi met Frederik Brom beter tot zijn recht komen.
Frederik Brom verdient zeer veel respect, hij is constant op het toneel en wat een lappen tekst moet hij voort brengen. Ik had het idee dat hij zich volledig 'leeg' speelde en met het eindapplaus, de cast wat geëmotioneerd was.

Het is een stuk dat tot nadenken stemt en lang blijft hangen. Ondanks dat er ook humor in zit, gaat men over het algemeen stil de zaal uit. Ik was met mijn man, maar ook hij was geraakt door het stuk, wat hem toch enigzins verbaasde.

( Leuk om je ontmoeten, Grace, heb ik nu een beeld bij je:D )
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptywo aug 07, 2013 5:48 pm

Bedankt voor de verslagen. Ik ben zo langzamerhand razend nieuwsgierig. Morgenavond mag ik eindelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
grace
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan
grace


Vrouw
Aantal berichten : 785
Leeftijd : 55
Woonplaats : arnhem
Registration date : 08-03-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptydo aug 08, 2013 2:40 pm

Ik ben ook zondag geweest. Ik vond het een mooi en indrukwekkend stuk. Er werd door allen stuk voor stuk goed en vol met emotie gespeeld. Frederik Blom is natuurlijk de man van de middag/avond. Freek maakt het absoluut waar. Hij speelt zeer geloofwaardig enig min puntje is zijn postuur. Iemand die overlijdt aan sero-positief zal er niet zo welvarend uit zien als Freek.
Ik ging met mijn man nog even een terrasje pakken alvorens naar huis te rijden maar ik was weinig sprakvol. Ik zat nog zo met het stuk in mijn hoofd.
@Ingrid, leuk jouw gesproken te hebben, sorry dat ik je na de voorstelling niet meer gesproken heb. Ik was nog zo met het stuk bezig dat er nog weinig zinnigs uitkwam. Hopelijk zullen we elkaar bij een ander voorstelling nog eens ontmoeten, misschien love story, in Arnhem?
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyvr aug 09, 2013 1:40 am

Net thuis van the normal heart en heb net als Grace het stuk in mijn hoofd. Het stuk heeft mij van begin tot eind in de greep gehad. Het kruipt echt helemaal in je. Schitterend geacteerd. Inderdaad Frederik Brom is echt fantastisch, maar ook de anderen vond ik erg goed. Freek heeft mij weer verrast.
Het langdurige slotapplaus was echt verdiend.
Terug naar boven Ga naar beneden
*Kimberly
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
*Kimberly


Vrouw
Aantal berichten : 450
Leeftijd : 31
Woonplaats : Noord-Brabant
Registration date : 27-06-10

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyza aug 10, 2013 2:57 am

Zojuist stap ik terug binnen van een bezoek aan The Normal Heart. Het is een indrukwekkend stuk. Ik zei tegen degene waar ik mee was, dat dit zo'n stuk is waarbij je sprakeloos achter blijft en dat was zowel door de scène voor de pauze en in de laatste scène met name het geval. Ik kreeg op het laatst echt een brok in mijn keel. Er zat redelijk wat humor in het stuk en wat is het inderdaad knap van Frederik dat hij die lappen tekst onthoudt. Het was een bijzondere avond. Ook leuk dat de meesten achteraf nog in de foyer kwamen. Zo heb ik nog even een praatje met Kevin kunnen maken. Overigens jammer dat Freek zich niet liet zien, had 'm graag even gesproken.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 34
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyza aug 10, 2013 1:25 pm

Ik ben gisteravond, dankzij Ingrid, geweest en ik vond het erg indrukwekkend. Het is een stuk wat echt binnenkwam en vooral het gevecht rondom een stichting opzetten, maar ook de emancipatie vond ik echt bijzonder goed neergezet! Fijn dat er humor inzat waardoor het niet de hele avond janken geblazen werd.

Wat betreft de cast; wat een goed gezelschap! Alleen Thijs Romer vond ik iets minder. Respect voor Frederik Brom, Jelle de Jong en natuurlijk Freek die mij echt kippenvel en grote brokken en tranen hebben bezorgd. Ik was er stil van.

Ik vind dit echt zo'n stuk wat iedere middelbare scholier verplicht moet zien. Ik ben enorm blij dat ik dit nog heb kunnen zien.

Op de terugweg in de tram zei een man die ook was geweest "Wat is die Freek Bartels toch goed gelukt als acteur!", waarop de volgende zei "En hij kan nog eens goed zingen ook" En ja, ik kon het niet laten om niet te lachen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evelyn
Wannabe Freekfan
Wannabe Freekfan
Evelyn


Vrouw
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 55
Woonplaats : Helmond
Registration date : 27-04-13

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyma aug 12, 2013 2:47 pm

Uiteraard vond ik de Normal Heart fantastisch.....heel indrukwekkend, waarbij vooral Frederik natuurlijk dé ster is. Freek is een fantastisch acteur en uiteraard wisten we dat ook al, maar voor mij blijft Freek favoriet als hij ook zingt. Ik heb hem dan ook gevraagd zijn " scheur" weer flink open te trekken aanstaand weekend en dat zou hij doen. Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
Annemarie
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
Annemarie


Vrouw
Aantal berichten : 1028
Leeftijd : 43
Woonplaats : Joure
Registration date : 15-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptydi aug 13, 2013 10:55 am

Zondagmiddag 11 augustus naar The Normal Heart geweest. Wow, was erg onder de indruk van met name Frederik en Freek!
Terug naar boven Ga naar beneden
irma22
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
irma22


Vrouw
Aantal berichten : 1537
Leeftijd : 65
Woonplaats : Purmerend
Registration date : 13-02-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptydo sep 18, 2014 11:31 pm

Gisteren weer genoten van de voorstelling. Ik vond het alleen heel erg dat er maar ca. 120 mensen in de zaal zaten. Jammer, dat de mensen niet weten wat ze missen.
Ik moest in eerste instantie wel even wennen aan de nieuwe acteurs. Ik miste Henriette Tol en Thijs Romer wel. Gelukkig was Frederik Brom weer fantastisch en Freek uiteraard ook.
Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen van andere mensen over de nieuwe cast.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyza sep 20, 2014 2:15 am

Ik ben ook in Zaandam geweest, Irma. Het was inderdaad heel jammer dat er niet veel mensen waren. Het verhaal trekt de mensen niet zo aan, denk ik. Maar ze weten niet wat ze missen. Want het blijft een prachtige voorstelling.
Qua nieuwe cast vond ik de dame (ik kan even niet op haar naam komen), die Henriette vervangt niet zo goed. Maar ik had ook niet anders verwacht omdat Henriette in deze rol (bijna) niet te vervangen is. En de andere twee vielen mij reuze mee. Vond ze niet minder dan hun voorgangers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Emptyzo sep 21, 2014 11:10 am

Ik ben gisteren geweest in Eindhoven. Bij binnenkomst in het theater zag ik al dat er maar 1 garderobe open was. En het café was ook voor de helft gesloten. Toen trok ik al de conclusie dat het ook hier geen uitverkochte zaal zou zijn. En eenmaal in de zaal klopte dat ook. En dat is inderdaad jammer! Ik denk dat mensen heel snel geneigd zijn om te denken dat het een te zwaar stuk is. Mijn moeder dacht dat ook en wilde in eerste instantie niet mee. Maar geheel onverwacht was het mijn vader die het juist wel een interessant stuk leek. Mijn moeder ging toen ook maar mee. Dus ik was er samen met mijn ouders. En ook mijn moeder vond het achteraf een heel mooi stuk. Mijn vader zei nog in de pauze dat hij niet in slaap is gevallen en dat zegt veel Wink

Eerlijk gezegd was ik ook een beetje bang dat het toch een beetje te zwaar of langdradig zou worden. Het feit dat Freek meespeelde was voor mij een van de redenen waarom ik toch gegaan ben. Maar het is allesbehalve langdradig. Je zit er vanaf de eerste minuut helemaal in. Er zit ook genoeg humor in. Niet alleen in de teksten, maar ook het gehele personage van Tommy maakt het geheel net wat luchtiger. Maar het blijft natuurlijk een serieus onderwerp.

Het was voor mij de eerste keer, dus ik heb geen vergelijking met de vorige cast. Maar ik vond iedereen in deze cast al heel goed. Vooral Frederik Brom heeft veel indruk gemaakt. Wat een lap tekst en hij brengt het ook zo goed. Freek vond ik ook heel goed. En op de rest heb ik eigenlijk ook niets op aan te merken. Het geheel staat gewoon als een huis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat vind je van The Normal Heart. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat vind je van The Normal Heart.   Wat vind je van The Normal Heart. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat vind je van The Normal Heart.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» The Normal Heart 2013
» Ticket The Normal Heart
» Interview met Freek over The Normal Heart
» the normal heart in de Delarmar met Freek!!
» Wie gaat er naar The Normal Heart en wanneer.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ MUSICAL EN THEATER ~ :: THE NORMAL HEART :: VERSLAGEN-
Ga naar: