Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Aflevering 2

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Tessa
Admin
Admin
Tessa


Vrouw
Aantal berichten : 2184
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Bosch
Registration date : 10-09-08

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptydo jan 09, 2014 11:51 pm

Het woord mol op de grijze container was overduidelijk te zien.
MOL stond niet op de rode en niet op de groene container. De mol heeft dus tijdens de executie geen scherm gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lena
Ultimate Freekfan
Ultimate Freekfan
Lena


Vrouw
Aantal berichten : 1734
Woonplaats : H
Registration date : 05-04-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyvr jan 10, 2014 1:45 am

Dat je dat gezien hebt! Daar moet ik echt voor terugkijken hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyvr jan 10, 2014 9:10 pm

Oh dit is een goeie. Het woord op de container was in de vorige aflevering al te zien en toen werd dat in combinatie met Owen gezien, maar Owen is het in ieder geval niet. Maar dit is ook een goeie theorie.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 35
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyza jan 11, 2014 1:51 pm

Ik zag die container ook, maar plaatste het toen nog bij owen, maar tessa tis wel en goeie!
De titel vindingrijk kan ook op twee manieren bekeken worden. In de zin van een idee of van de vondst op de markt werd de mol rijk. Als het rijk worden is, zeg ik suzan die haar vrijstelling nog heeft of sophie die de zwarte vrijstelling heeft ingezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyza jan 11, 2014 10:36 pm

Ik heb me eens gewaagd aan een compleet verslag van de aflevering met mogelijke aanwijzingen. Zelf verdenk ik Aaf, Jan-Willem en Sofie als mol.

De dag begint met de uitleg van de enveloppen. Uiteindelijk verdelen ze enveloppen zodat ieder 1 envelop heeft. Behalve Jan Willem. want die wordt bestolen door Tygo. Een actie die Tygo een plaatsje in mijn mollenlijstje heeft gekost. Die actie lag er te dik bovenop. Tygo is heel goed als wannabee mol en doet er alles aan om zichzelf verdacht te maken. Tygo heeft nu twee enveloppen. Hij kan dus dubbel geld veiligstellen voor de pot. Of niet natuurlijk.

Meneer de penningmeester denkt er nog over om de volledige pot op te sturen en het tegen niemand te zeggen. Volgens mij is Freek vast van plan om die pot met geld niet meer af te geven en om zeker te weten dat hij die ook krijgt als hij uiteindelijk wint, stelt hij maar zoveel mogelijk veilig. Goede kandidaten actie. Freek staat hierdoor voorlopig ook niet meer op mijn verdachten lijst. Tenzij het volgende nog gebeurt: Freek stuurt een lege envelop op en laat de pot ergens slingeren. Of zoiets in die trant, dat zou nog een leuke interessante molactie opleveren.

De operaopdracht die was eigenlijk al gedoemd te mislukken, gezien de verschillende opdracht die beide groepen kregen. Dus voor de mol was dit een makkie, die hoefde volgens mij niet zoveel te doen.

Dan hebben we de studio opdracht. Dé ideale opdracht om te mollen. De kandidaten doen de opdrachten op z'n James Bonds. Eindelijk.

Tygo en Freek worden als de sterke krachten naar de gewicht opdracht gestuurd op de 1ste verdieping. Tenminste dat is wat vooral Tygo, maar ook Owen begrijpt uit de plattegronden. De hele 1ste verdieping wordt uitgekamd, maar de opdracht wordt niet gevonden.

Ondertussen hebben Sofie en Jennifer hun opdracht wel gevonden. Het is de bedoeling dat ze door een doolhof moeten kruipen die niet gemaakt schijnt te zijn voor de vrouwelijke rondingen van Jennifer. Jennifer vertrouwt Sofie voor geen meter en duikt zelf het doolhof in. Jennifer komt er netjes binnen de tijd weer aan de andere kant uit met een envelop met geld in haar hand. Die ze weigert aan Sofie te geven. Sofie is overigens wel nog zeer teleurgesteld dat zij niet in dat doolhof kon kruipen. Mollen kruipen nou eenmaal graag en zij had denk ik de envelop links laten liggen. De oplossing lag overigens in de controlekamer. Maar niemand van de aanwezigen ziet deze gigantische vloerschildering liggen....

Terwijl Sofie en Jen rond kruipen, moet het sterke duo hun hersenen gaan gebruiken in plaats van hun spierkracht. Freek en Tygo vinden de quiz. Ze zijn genoodzaakt om de opdracht te doen. Owen en Suzan zijn hen zeer behulpzaam met het stellen en antwoorden van de vragen. Geld in de pot. De test duurt wel wat lang, waardoor Jan Willem en Daphne een hoop tijd verliezen op het dak omdat Owen hen niet kan helpen. Jan Willem doodt de tijd met zijn waterpistool en het vinden van de emmer en het touw. Het lijkt ook alsof hij het niet zo heel erg vindt dat de tijd tikt. Zowel Daphne als JW komen niet met het idee om alvast het touw uit de knoop te halen. JW is overigens wel zeer vindingrijk met woordgrapjes. Uiteindelijk heeft dit duo nog maar een minuut om de emmer omhoog te takelen, maar helaas zelfs Jan Willem is te kort om de emmer naar boven te halen. De tijd is om en het geld blijft liggen.

Dan is het de beurt aan Suus en Aaf om de bliep opdracht te volbrengen. Aaf leidt Suus rond in haar zeer donkere onderkomen, in alle kamers wordt gezwaaid en geroepen, maar helaas ze worden niet gezien. Sofie op de portofoon heeft ze wel gezien op de achtergrond, maar ze komen niet meer terug. Zowel Sofie als Aaf horen elkaar niet, ze kunnen vast het aan/uit knopje niet vinden. Voor Freek duurt dit duidelijk te lang, hij ziet zijn pot in geld verminderen en is bijna in staat om de portofoon uit Sofie's hand te trekken. Aaf is ondertussen wel klaar met de rondleiding aan Suus en ze komen terug zonder geld. Volgens mij vond Aaf dat niet zo erg.

Tygo en Owen zoeken nog een keer naar de gewichtopdracht op de 1ste verdieping. Tygo wil daar naartoe, maar Owen gaat maar eens kijken op de 1ste verdieping boven de controlekamer en ja hoor daar ligt de opdracht en het geld is binnen. Freek en Owen gaan vervolgens toch nog even op zoek naar de kamer van Aaf en Susan. Want Freek heeft de instructies nu nog eens heel goed bekeken en weet het precies te vinden. Nog meer centjes om veilig te stellen.

De laatste opdracht is meteen de test. De volgorde van de test maken mogen ze zelf kiezen. Aaf roept meteen om dit in alfabetische volgorde te doen. Logisch. Susan oppert nog om dat dan in omgekeerde volgorde te doen. Ook logisch. Na de mogelijkheden van leeftijd en op grootte wordt het toch alfabetisch. Er zijn jokers, vrijstellingen (zwart en groen) en geld te verdienen. Dit moet gezocht worden als een spelt in een hooiberg. Niemand gaat voor het geld. Reden kan zijn dat het geld gewoon beter verstopt zit dan de andere te vinden dingen.

Aaf begint en gaat meteen voor de test en zet in op Susan, Owen, Freek en Sofie.
Daphne vindt de gewone vrijstelling en zet deze in.
Freek raakt in paniek en gaat ook maar meteen voor de test en zet in op Aaf. We weten niet of hij volledig op Aaf is gegaan. Als dit wel zo is kan het heel goed zijn dat Aaf inderdaad de mol is. Of hij heeft er goed aan gedaan om meteen de test te gaan maken in verband met de tijd.
Jan-Willem vindt een vrijstelling en zet deze ook in en gaat voor Owen. Het inzetten van de vrijstelling was hierdoor dus een goede keuze. Maar dit zou ook een schijnbeweging kunnen zijn, want als mol heb je die vrijstelling natuurlijk helemaal niet nodig.
Jennifer vindt ook niets en zet haar test in op Daphne.
Owen neemt 2 jokers mee en gaat vol voor Tygo. Dit is voor mij nog een reden om Tygo uit te sluiten.
Sofie heeft de zwarte vrijstelling zet die in dus alle ingezette jokers en vrijstellingen zijn niets meer waard. Hier liegt ze overigens wel nog over.
Susan vindt ook een vrijstelling maar besluit deze niet in te zetten, omdat ze ervan uit gaat dat er wel iemand de zwarte vrijstelling heeft. Of ze heeft de vrijstelling niet nodig dat kan natuurlijk ook. Zij gaat voor Sofie.
Tygo zet nog tevergeefs 2 jokers in.

Wat verder nog in het algemeen opvalt is dat de 2 en de 5 een rol hebben. De 5 kwam in de vorige aflevering in duidelijk in beeld en Maurice was de 5de persoon die zijn scherm te zien kreeg. Ook Owen is de 5de die zijn scherm te zien krijgt. Dit vond ik ook wel opvallend.

Terug naar boven Ga naar beneden
merril
Normal Freekfan
Normal Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 153
Leeftijd : 74
Registration date : 06-12-08

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyzo jan 12, 2014 11:17 am

Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen! Zelf vond ik het verdacht dat susan so snel wist dat de Veluwe even groot is als Hong Kong. (De andere mogelijkheden waren de provincie Utrecht of Texel). Hadden jullie dat geweten?
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 35
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptyma jan 13, 2014 4:45 pm

@Kim, Tygo en de enveloppen: vorig jaar lag het er ook heel dik bovenop dat Kees een koker uit de broekzak van Tim pakte. Goed afgekeken zou ik zo zeggen?
Sophie/Jennifer in het doolhof: Sophie was hier wel heel erg bezig met "aanwijzingen" geven over hoe Jennifer door het doolhof moest kruipen, zodat ze erop tijd uit zou zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 35
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptywo maa 12, 2014 6:48 pm

De hint van de containers is dubieus. Ik kwam gister met de trein langs een terrein waar "Mol"-containers stonden. Alle containers waren grijs waar dit logo op stond. Toeval?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tessa
Admin
Admin
Tessa


Vrouw
Aantal berichten : 2184
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Bosch
Registration date : 10-09-08

Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Emptywo maa 12, 2014 9:22 pm

Volgens mij zijn die containers enkel grijs... Maar het ging meer om de combinatie en de volgorde...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aflevering 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 2   Aflevering 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aflevering 2
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aflevering 4
» Aflevering 6
» Aflevering 7 "...Moet je zien!"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ FREEK BARTELS ~ :: WIE IS DE MOL... :: Hints & Aanwijzingen-
Ga naar: