Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Aflevering 4

Ga naar beneden 
+2
sansa
Kim22
6 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 3:01 pm

Net als de vorige aflevering was dit een aflevering waarbij werkelijk iedereen weer verdacht wordt. Het begint al met de titel van de aflevering: 'Jennifer'????

In het begin praatje heeft Art het over het vrouwen verbondje van Daphne. 3 vrouwen in de finale kan alleen lukken als er ook een vrouwelijke mol is. Is het hint dat de mol een man is ipv een vrouw?

De kandidaten krijgen telefoon. Sofie vraagt zich af waarvoor die telefoon bedoelt is. Freek neemt op en geeft de opdracht netjes door aan de rest van de groep. Er moet een volgorde bepaald worden, de laatste moet een persoon zijn die wordt vertrouwd. Sofie, Freek en Jennifer willen die laatste persoon wel zijn. Maar ze gaan toch democratisch stemmen. Jan Willem mag als laatste in de rij staan. De rest verdeelt zich in omgekeerde ABC volgorde over de roltrappen. Weer een ABC opdracht dus en ook nog eens ABC volgorde. Verwijst misschien naar Aaf Brandt Cortius als mol.

Tygo mag beginnen met het onthouden van 20 woorden in 3 minuten. Jan Willem mag meeluisteren. Tygo onthoudt er best veel. Drie woorden verandert hij. Hij kan ze echt niet onthouden of doet dit expres. Vervolgens worden eigenlijk alle woorden goed onthouden inclusief de foute woorden van Tygo. Jennifer probeert er nog een verhaaltje van te maken, want ze ziet het ABC'tje niet. Freek wel die heeft dat inzicht wel. Aaf doet examen en mag tien woorden opschrijven. Jan Willem mag nog kiezen of iemand herexamen doet. Maar dat levert wel minder geld op. JW vertrouwt niemand goed genoeg om de juiste woorden op te schrijven dus de pot blijft steken op € 350 euro. JW probeert wel nog even Jennifer verdacht te maken.

Jan Willem wil geld uit de pot versturen met z'n envelop. Hij wil dat graag in alle rust alleen doen. Wat op zich geen raar idee is voor JW, aangezien Tygo zijn envelop heeft! Waarom wil JW toch het geld hebben als hij niets heeft om erin te doen. Hij kan natuurlijk spijt hebben dat hij toch €350 euro voor de pot heeft verdiend en die kan hij dan vervolgens weer laten verdwijnen. Uiteindelijk wil Aaf ook haar envelop op de post doen. In plaats van de hele pot wordt het dit keer een schamele € 300. Die wordt verstuurd naar Daphne, want die zit zeker weten nog in de finale.....aldus Aaf.

Dan krijgen we een soort van poker nieuwe stijl opdracht. 8 enveloppen met daarin iets of niets. Er mag maar met 1 persoon geruild worden. De opdracht was iets te snel voorbij om echt goed te onderhandelen of te mollen. Er is ook niemand die het opvalt dat er op de envelop staat dat er 2 enveloppen zijn met daarin een helft van € 1500. De mol komt dat goed uit, die weet dat maar die houdt zijn mond. Tygo en Jennifer hebben beiden een envelop met drie jokers en zijn de eerste die met elkaar ruilen. Freek gebruikt zijn mooie bruine ogen om zijn envelop (met geld!) vrij snel te wisselen met de envelop van Sofie. Tot zijn grote vreugde is dit een vrijstelling. Dan volgen Susan (geldenvelop) en Daphne (2 jokers) ook vrij snel. Blijven Aaf (niets!) en JW (1 joker) over, zij zijn genoodzaakt met elkaar te ruilen. JW had naar eigen zeggen met zijn ene joker de slechtste onderhandelingspositie. Aaf is heel slecht in bluffen, dat is me ook opgevallen. Na de opdracht wordt er nog tekst en uitleg gevraagd. Susan is wel nog bereid om een joker af te staan aan Daphne...

Tijdens het abseilen zijn er kokers met geld, kokers met mingeld en blijkbaar een koker met een zwarte vrijstelling. Dat zal wel op Sofie's kaartje hebben gestaan of ze had voorkennis in deze.... Aaf weet niet meer dat ze Jan Willem bijna geslagen heeft met haar boekje, nadat hij erin gekeken heeft . Jan Willem slaat zomaar de derde koker over om vervolgens de vierde in zijn zak te steken. Sofie keek heel raar toen ze moest antwoorden of Freek € 1000 op heeft gestuurd, alsof ze die eigenlijk niet wilde beantwoorden. Jennifer probeert Daphne nog een vraag te laten beantwoorden. Het was een behoorlijk mollerige opdracht die gevolgd werd door de test.

Bij de test worden de jokers toch ingezet, ondanks de zwarte vrijstelling die in spel is. Sofie en Tygo hebben dan wel samen besloten om die niet in te zetten, maar dat weet niemand. Het gezicht van Freek spreekt boekdelen als hij dat hoort, Sofie is het hem dus niet komen vertellen. Hij zit dus nog steeds met een vrijstelling, waarvan hij niet weet of het verstandig is om die in te zetten. Maar gelukkig maakt hij zijn test goed genoeg. Op zich best opvallend, aangezien de overige kandidaten wel gebruik hebben gemaakt van hun hulpmiddelen. Zelfs Daphne, maar die ene joker heeft niet mogen baten. Het is niet duidelijk op wie Daphne haar test precies heeft ingevuld. De test wordt voornamelijk ingevuld op de dames Aaf, Sofie, Jennifer en Susan. Jan-Willem heeft nog 1 verdachte over. Dat kan Aaf of Jennifer zijn of hij doelt gewoon op zichzelf.
Dit keer was het overigens niet de 5de persoon die een roodscherm heeft gekregen. Nu was het de vierde persoon, na 3x de 5de persoon te hebben gezien. Dit kan toeval zijn, maar bij de testvragen bij de vraag 'Wie is de Mol' stonden de namen de vorige afleveringen niet helemaal op alfabet. Jan Willem stond daar bij op de 5de plek. Bij de test van deze aflevering stond het wel weer netjes op alfabet. Jan Willem stond op de 4de plek. Ondanks dat er steeds meer hints richting de dames naar boven komen blijf ik toch bij Jan-Willem steken. Die tunnelvisie blijft een raar iets...
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 35
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 3:41 pm

Die titel vond ik ook heel opvallend, slaat die op het "bruiloft-verhaaltje"?

De woorden onthouden opdracht: Tygo zegt, te overduidelijk en daarom in mijn ogen absoluut niet verdacht, ik wist die woorden natuurlijk van tevoren al. Tygo kan hierom niet de mol zijn, want die zou dit natuurlijk niet doen.

Inmiddels verdenk ik Sofie steeds meer, vooral met het abseilen met Tygo. Hoezo wil ze per se die laatste achterover drukken en niet een eerdere koker?

De test van Freek vond ik ook opvallend. Of Daphne heeft m heel slecht gemaakt en Freek heeft gewoon 1 vraag meer goed of iets, of hij zit op het goede spoor of hij is toch de mol.
Als hij in het "poker" spel wist dat geld+geld= geld voor de pot zou zijn, was die snelle wissel natuurlijk goed gelukt. Of Sofie wist welke nummers er geruild moesten worden om het geld niet met elkaar te wisselen en wilde wel ruilen, aangezien ze als Mol toch niks aan een vrijstelling heeft.

Ik blijf nog even spreiden voordat ik de tunnelvisie in duik.

Terug naar boven Ga naar beneden
Tessa
Admin
Admin
Tessa


Vrouw
Aantal berichten : 2184
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Bosch
Registration date : 10-09-08

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 4:24 pm

Allereerst Kim22 was het ook niet de bedoeling dat Freek wist dat de zwarte vrijstelling niet zou worden ingezet. Sofie wilde hem juist laten denken dat ie wel werd ingezet, zodat men niet de Jokers etc in zouden zetten. Een FairPlay omdat Sofie zelf ook niets had om in te zetten. (Blijkbaar dacht Sofie dat Freek 'de roddeltante' de anderen op de hoogte zou brengen) Dit was dus niet het geval want iedereen heeft wat in gezet behalve Freek. Verstandig? Wel als je denkt dat Freek kandidaat is en van Sofie te horen heeft gekregen dat de zwarte vrijstelling werd ingezet.

Maar zoals je al weet, denk ik dat Freek de mol is en heel die vrijstelling niet nodig heeft. Waarom namen de anderen wel het risico om hun Jokers in te zetten? Heeft Freek ze niet gewaarschuwd? (Sofie was ervan overtuigt dat Freek dat wel zou doen) Freek rept daar ook geen woord over. Hij neemt het risico omdat hij zijn vrijstelling wil bewaren en een goed gevoel heeft over zijn test (beetje heel erg zeker van zijn zaak... Mmmm)

Op het moment dat er geld te verdienen is, is Freek ineens niet zo zeker van zichzelf en of the case.
Denk aan: eerder naar politie bureau bij test 1 afl 1, of net verder zoeken omdat hij zenuwachtig werd bij test 2 afl 1, het eerst zelf iets anders bepalen en dan meepraten met anderen in afl 2, afwachtende houding afl 3 en dan de boel ook nog eens omgooien bij de test met het zoeken naar het juiste gebouw.

Maar bij de test is hij dat wel????
Terug naar boven Ga naar beneden
Tessa
Admin
Admin
Tessa


Vrouw
Aantal berichten : 2184
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Bosch
Registration date : 10-09-08

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 4:28 pm

Ook bij het 'poker' spel blijf ik hangen op Freek. Hij was samen met Daphne de eerste die naar een envelope graaide. Hij pakte de enveloppe met geld.... Jennifer was er van overtuigt dat de mol het geld in zijn/haar handen heeft gehad. De mol moet hebben geweten wat er in welke envelope zat. Mmm Freek pakt geld, ruilt met Sofie, Sofie heeft vrijstelling, die gaat naar Freek, Freek zet vervolgens vrijstelling niet in omdat hij een goed gevoel heeft over hoe hij de test heeft gemaakt... Okay...????
Terug naar boven Ga naar beneden
Tessa
Admin
Admin
Tessa


Vrouw
Aantal berichten : 2184
Leeftijd : 49
Woonplaats : Den Bosch
Registration date : 10-09-08

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 4:30 pm

Btw waarschijnlijk een vette tunnelvisie waar ik in zit... Maar ach kan mij het schelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
sansa
Extreme Freekfan
Extreme Freekfan
sansa


Vrouw
Aantal berichten : 673
Leeftijd : 35
Woonplaats : oosthuizen
Registration date : 06-04-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyvr jan 24, 2014 4:54 pm

@Tessa, je tunnelvisie is heel logisch hoor. Juist doordat Freek niet echt een opvallende kandidaat is, kan hij juist wel de mol zijn. Dat meepraten met de anderen was mij ook al opgevallen en daarna wil en/of doet hij ineens iets anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyza jan 25, 2014 2:35 am

Ik heb dan ook een tunnelvisie, Tessa. Voor het programma begon dacht ik al dat Freek de Mol wel eens zou kunnen zijn. En per aflevering raak ik er meer van overtuigt dat hij het is. Aflevering 4 heb ik nog niet gezien vanwege een storing bij de opnamen. Morgen wordt het herhaald dan kan ik mooi kijken.
Maar bij aflevering 3 was zijn actie met de gebouwen toch een echte mollenactie. Hij stuurde er op aan naar welke gebouwen de 2 groepen zouden gaan. En zo stonden ze dus allemaal aan de overkant van het water. En toen hij wist dat ze het niet meer zouden halen ging hij voorop rennen en de anderen aansporen. Deze actie overtuigde mij nog meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyza jan 25, 2014 3:26 pm

Tunnelvisie is inderdaad niet erg. Ik heb er ook last van, ik heb alleen een andere uitgang Wink. De enige waarvan ikzelf eigenlijk 100% denk dat ze geen mol zijn, zijn Tygo en Jennifer. Freek staat overigens bij mij op de reservebank mocht Jan Willem nog afvallen. Bij de abseil opdracht was 1 van de stellingen: 'Freek weet wat er in het koffertje zit', dat had betrekking op de tas/koffer opdracht waarbij ze het gebouw moesten vinden. Ze hebben de koffer niet open gehad, dus in feite weten ze dat niet. Maar ik vroeg me wel af waarom die stelling erbij zit, want de mol weet dat natuurlijk wel......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gege
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Gege


Vrouw
Aantal berichten : 404
Leeftijd : 72
Woonplaats : oegstgeest
Registration date : 16-02-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptyzo jan 26, 2014 7:27 pm

Freek had de test goed gemaakt. Hij kan wat mij betreft de mol zijn, maar ik vind Sofie en Jennifer soms ook mollerig doen. E het ABC gedoe zou op Aaf kunnen wijzen. Kortom : Ik weet het niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
meijroos
Die-Hard Freekfan
Die-Hard Freekfan
meijroos


Vrouw
Aantal berichten : 1325
Leeftijd : 58
Woonplaats : Den Haag
Registration date : 20-05-09

Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Emptydi jan 28, 2014 11:50 pm

Nee, Tessa.... ik deel graag jouw tunnelvisie. Dat is waarom de aflevering denk ik ook Jennifer heet. Zij heeft iets gezegd dat juist is over de mol, nl dat de mol geld heeft gehad. En wie had er geld ... Freek! Dus op het werk gewoon weer op Freek ingezet, al blijft Sofie en Aaf mij ook wel boeien.
Kortom ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aflevering 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 4   Aflevering 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aflevering 4
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aflevering 6
» Aflevering 2
» Aflevering 7 "...Moet je zien!"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ FREEK BARTELS ~ :: WIE IS DE MOL... :: Hints & Aanwijzingen-
Ga naar: