Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Aflevering 7 "...Moet je zien!"

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 7 "...Moet je zien!" Empty
BerichtOnderwerp: Aflevering 7 "...Moet je zien!"   Aflevering 7 "...Moet je zien!" Emptyvr feb 28, 2014 1:56 pm

Wat heb ik hier lang naar uit gekeken, het was leuk al dat goud, maar ik begon al enige afkickverschijnselen te vertonen. Ik hoopte na gister de nodige mensen te kunnen wegstrepen maar helaas de vrijstelling bleek een groepsvrijstelling te zijn.

Aan het ontbijt roept Tygo tegen iedereen dat hij of zij het spel moet verlaten. Hij noemt zichzelf niet, maar hij is er dan ook zeker van dat hij die vrijstelling uit zijn filmpje gaat vinden. Hij is er dus blijkbaar ook niet van op de hoogte dat het hier gaat om een groepsvrijstelling. Of is hij toch de mol? Ik denk van niet Tygo is gewoon Tygo.

Windmolens
20 windmolens, op 1 daarvan ligt geld. 15 molens kunnen worden weggespeeld. Meeste ideale molsituatie is er tenminste voor zorgen dat er zo min mogelijk molens worden weggespeeld. De drie opdrachten doet de mol dus helemaal niet goed (Tygo en Sofie) of de mol doet sommige opdrachten wel goed (Freek, Susan en JW).

70 meter afleggen: Sofie, Freek en Tygo komen of te hoog of te laag uit. Geen windmolen weg. JW en Susan komen beiden precies uit op 70 meter. Twee windmolens weggespeeld.

5 x 14 kilo zand afwegen met een marge van 1 kilo: Sofie komt op 25 kilo; Suus,JW en Tygo komen op 30+ kilo; Freek komt op 16 kilo uit!?. Hij weet het goed te schatten of hij heeft thuis geoefend met zandzakken omdat hij al wist wat voor opdracht er kwam. Precies op 14 kilo uitkomen betekent een windmolen weg, dus meer kans op geld, maar ja dat wil de mol niet. Dus stop er dan maar 2 kilo zand bij. Neemt ook weer wat verdenkingen weg.

70 seconden tellen met een marge van 1 seconde: Tygo en Sofie zijn te vroeg; Susan, Freek en JW hebben allen 1 seconde marge en mogen daarmee de windmolen op.

In totaal dus 5 windmolens weggespeeld van de 20. Maar dan nog 15 windmolens om uit te kiezen. De mol weet in welke molen het geld ligt en gaat natuurlijk die molen niet kiezen. En de kans is klein dat uit 15 molens de juiste gekozen wordt. Maar helaas voor de mol is daar JW die deze opdracht in zijn toekomstfilmpje heeft gezien. Hij weet ook dat het de meest rechtse molen is, waar geld op ligt. Hij kiest dan ook snel voor molen 2, gaat naar boven en neemt € 2.000-, mee voor de pot. Niet echt een actie van een mol.

Dan heb je nog Freek en Susan. Susan kiest nummer 4 en doet een dappere poging, maar keert snel om. Is dit een oscarwaardige acteerprestatie van mol Susan, die toch al weet dat het geld bij JW ligt of vond ze het daadwerkelijk eng?  Susan en JW hoopte overigens ook nog dat Freek nummer 5 zou kiezen. Maar  Freek gaat liever wat verder weg en kiest voor nummer 18. Ik vraag me af of ze dat van te voren buiten beeld hebben kunnen overleggen. Het lijkt erop dat Freek hier heeft willen proberen om iedereen aan de andere kant te laten beginnen, maar JW zit met dat filmpje. Hij is in ieder geval een stuk heldhaftiger als Susan en gaat ondanks zijn hoogtevrees helemaal naar boven, maar vind uiteraard ook niets. Maar het uitzicht is prachtig. Zodra Freek het had over zijn hoogtevrees moest ik terugdenken aan een van de overige testen. Er zat de volgende vraag in "Heeft de mol hoogtevrees?", dat was na die abseil opdracht. Degene die het antwoord gaf vult 'ja' in. En degene was Freek die toen nog op Aaf zat. Dit kan toeval zijn natuurlijk...

Verbondjestijd
Sofie wil dolgraag informatie delen met Susan, maar Susan zit daar niet op te wachten, want Sofie blijkt haar mol te zien. Susan zoekt wel een nieuwe BFF nadat Aaf is vertrokken. Freek biedt zich aan. In de biecht maakt Susan zich toch best zorgen. Als Freek de mol is voelt ze zich toch best het haasje om een verbondje te beginnen met de mol. Freek op zijn beurt vertrouwt Suus volledig en vind dat Suus een Oscar verdient als zij de mol blijkt te zijn. Hier had ik weer een déjà vu momentje. Zo'n zelfde situatie hadden we vorig jaar ook met Kees en Zarayda en we weten allemaal hoe dat is afgelopen!

Verzamel de puzzelstukken
Opdracht is om een vingerafdruk samen te stellen. Susan wordt in de rol gedrukt om de kandidaten naar de juiste plek te leiden met het kompas. Dat vindt ze wel prima. Dankzij Susan vinden in ieder geval 3 personen hun stuk met een soort doolhofkaart of vingerafdruk. Het is maar hoe je het bekijkt. Tygo zet al vrij snel de porto uit en rent wat rond. Freek vindt zijn stuk als eerste, maar doet er vervolgens een eeuwigheid over om te beschrijven aan Susan wat erop staat. Sofie volgt zijn voorbeeld, maar ziet al snel in dat het geen zin meer heeft en houdt ermee op. Ondertussen heeft JW wel een manier bedacht en begint met het 'verbind - de - puntjes' idee. Veel succes heeft het niet, want Susan kiest de verkeerde vingerafdruk.

Topito's!
Zittend in een plaatselijk vervoermiddel een topo zien te verzamelen van 1 kleur. Vier kleuren leveren geld op en de oranje een vraagteken. Iedereen lijkt voor het vraagteken te gaan. Behalve Tygo hij gaat zijn vrijstelling zoeken op de straat die hij gezien heeft. Hij vindt niets en keert weer terug om vervolgens rondjes te gaan rijden in de hoop dat de rest dat ook doet. Alleen JW lijkt dat door te hebben, maar lacht wel nog heel sneaky als hij doorheeft dat dat half uur zo voorbij is. Hij verzamelt dat toch weer een mooie groene topo bij elkaar die € 250,- waard is. Groen de kleur van de mol. Zou de mol dan toch wel geld verdient hebben?
Freek stopt niet om met Sofie te ruilen. Susan is degene die ontzettend graag de oranje vrijstelling wil hebben. Freek besluit haar te helpen, want hij is in een gulle bui, maar hij weet niet waarom.

Bij de test blijkt dat de oranje topo € 2000,- waard is voor de pot...of een groepsvrijstelling. De mol wist dit natuurlijk al lang. Susan kiest voor de groepsvrijstelling en houdt hiermee mooi € 2000,- uit de pot. Erg mollerig. Maar Freek is degene die haar meegeholpen heeft om de oranje topo volledig te krijgen, want hij is in een gulle bui, maar weet niet waarom.  Want de mol verdiend zo min mogelijk geld voor de pot. Maar hiermee riskeert hij wel dat Susan voor het geld kiest, maar hij vertrouwt erop dat Susan toch wel voor de vrijstelling gaat kiezen. De opluchting is van zijn gezicht af te lezen. Als kandidaat zijnde dat iedereen dus ook hij door mag en als mol zijnde dat het geld verdienen hem is bespaart.

De test
Allemaal leuk en aardig die vrijstelling, maar wat had ik graag dat rode scherm willen zien. Want tijdens de test blijkt:
- dat Freek naast Sofie en Tygo, JW meeneemt
- dat JW volledig op Sofie gaat
-dat Susan volledig op Sofie gaat
- dat Sofie volledig op Susan gaat
-dat Tygo volledig op Sofie en Susan gaat.

Ik had graag dat rode scherm willen zien, want ik begin nu zelfs te twijfelen of Sofie het dan misschien toch niet is. Zelfs aan JW twijfel ik hierdoor, ondanks zijn geld verdien actie:

Mol Susan: Sofie en Tygo zitten goed, JW had groen scherm, Freek exit.
Mol Sofie: Iedereen zit goed, JW groen scherm, Tygo, Suus of Freek exit
Mol JW: Freek zit goed, Suus, Sofie, Tygo exit
Mol Tygo: Freek zit goed, Suus, Sofie, Tygo exit
Mol Freek: Niemand verdenkt hem!

Ik kan in ieder geval niet wachten op volgende week: Wie is de mol goes Expeditie Robinson!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aflevering 7 "...Moet je zien!"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aflevering 4
» Aflevering 6
» Aflevering 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ FREEK BARTELS ~ :: WIE IS DE MOL... :: Hints & Aanwijzingen-
Ga naar: