Freek Bartels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Musical artiest Freek Bartels Forum
 
IndexChatLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenfreekbartels.com
Beste bezoekers vergeet niet om ook de website www.freekbartels.com te bezoeken...

 

 Aflevering 6

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 6 Empty
BerichtOnderwerp: Aflevering 6   Aflevering 6 Emptyvr feb 07, 2014 1:51 pm

Na 6 afleveringen kan ik in ieder geval de conclusie trekken dat Freek het spelletje goed speelt. Of hij nu de mol is of niet. Ik denk zelfs bijna zeker te weten dat hij eindigt als finalist.

De zesde aflevering heet '5 op een Rij'. Ik ben er inmiddels achter dat de titels van de afleveringen slaan op de volgende afvaller. De kans is groot dat een van mijn mollen daardoor het veld moet ruimen. Ja mollen in meervoud. Ik heb een hele tijd op Jan Willem gezeten daar zit ik nog steeds wel een beetje op, maar de afgelopen week is Freek toch ook behoorlijk in beeld gekomen. Maar goed dat is hier geen verrassing eigenlijk. De enige andere kandidaat die voor mij nog in het lijstje staat is Susan.

Bij de eerste opdracht is Jan Willem er als de kippen bij om een envelop te pakken. Bij pakt de 2de envelop waar jokers in blijken te zitten. Jokers die in geld omgezet zouden kunnen worden. Ook Tygo pakt een envelop met jokers. Sofie, Susan, Aaf en Freek hebben niets. De vraag is wat de meest ideale positie is voor de mol. Als mol weet je wat voor opdracht je gaat doen. Het is dan ook opvallend dat JW heel snel en resoluut een jokerenvelop pakt. Maar daar tegenover dat Freek juist geen haast heeft om een envelop te pakken. Hij gaat als laatste. Wacht hij daarmee tot de jokers weg zijn. Die kans is groot. Je kunt als mol namelijk makkelijk langs de weg staan en doen of je niets ziet. Maar ja dan heb je Tygo nog.

Sofie en Aaf, Susan en Freek worden dus langs de weg gezet om de processie te bekijken. De overige kandidaten lopen daarin mee. Aan hun de taak om die personen te spotten lukt dat dan worden de jokers omgezet in geld. Tygo ziet zijn kans schoon en zorgt voor onvergetelijke beelden door in een brassband als trompettist mee te doen. Ook nog helemaal vooraan lopend als lange blanke westerling. Hij wordt door beide teams gespot en zorgt dus voor geld in de pot. Niet echt een ideale molpositie naar mijn idee. Jan Willem heeft het dan beter bekeken. Hij kiest ervoor om als duwer van een wagen te fungeren. En wel op een plek aan de achterkant van de wagen, die moeilijk te zien is vanaf de positie van de teams langs de weg. Sofie is de enige die hem ziet en laat dat ook duidelijk weten en zorgt hiermee dus voor potentieel geld in de pot. Ze zou er eventueel nog van uit kunnen gaan dat het andere team JW niet spot, waardoor er alsnog geen geld in de pot komt, maar ik vond haar wel heel enthousiast. Susan en Freek zien JW niet of misschien wel en doen net alsof. Freek stond wel heel relaxed rond te kijken. Dus zeggen ze maar dat ze Aaf met een rood-wit gestreept shirtje en een zwarte pruik heeft meegelopen. Helaas geen geld in de pot.

Dan is het eindelijk de beurt aan Susan om haar envelop te posten. En zij schrijft, hoe kan het ook anders, Freek op de envelop. Ik had nog gehoopt dat er nog een twist in zou zitten, aangezien het handschrift best wel mannelijk was, maar ja ik heb zelf ook niet echt een mooi handschrift dus dat is mogelijk. Op die twist had ik gehoopt, aangezien er negen enveloppen gepost worden in de brievenbussen, terwijl er eigenlijk maar zeven daadwerkelijk op de post zijn gedaan. Owen en Daphne hebben hun enveloppen namelijk niet gebruikt. Maar dat terzijde.

De volgende opdracht is een opdracht waar zelfs Sofie haar mannelijke kant mee naar boven haalt. Met drie jeeps moeten verschillende stukken van een boot opgehaald worden. Ze verdelen de stukken zelf in een gebied per jeep. Ik heb nog heel mooi in mijn boekje staan dat Aaf doorgeeft dat ze een bootstuk hebben gevonden, maar dat ze dat niet willen ophalen omdat het niet in hun stuk ligt. Susan gaat daar in mee. Maar Sofie en Tygo steken daar een stokje voor. Zij gaan dan maar voor het verst liggende stuk. Aaf en Susan halen hun stuk maar op. Daar doen ze wel best lang over en op de terugweg naar het strand botst Susan ook nog op een visserslijn. En dan hebben we ook nog de kleinste auto, daar zitten mijn 2 molletjes in. Zij vinden hun bootstuk vrij snel en gaan dan vol gas richting strand....waar ze vast komen te zitten. Reden: de pook is van 4 naar 2 wheel drive gesprongen....ineens. Tenminste dat is wat Jan Willem ervan maakt. Maar ja hij zit achter het stuur en Freek zit naast hem. Een molactie van een van beide heren? Of toeval, aangezien reddende engel Tygo ook vast komt te zitten in dezelfde hoop losliggend zand. Oh maar wacht eens wie zit er naast Tygo....? Helaas voor de mol de boot komt netjes op tijd af en zorgt voor centjes in de pot. Waarna we Tygo en Jan Willem over het strand zien lopen. Jan Willem vind het wel een goed idee om een joker te doneren. Als mol heb je die toch niet nodig. Maar ja diezelfde actie deed Susan ook. Dus 1 van beide is dan toch echt een aardige kandidaat die een andere kandidaat iets gunt.

We gaan naar de toekomst. Het heeft tot Jan Willem geduurd voordat ik door had hoe het spelletje in elkaar steekt. Ze hoeven alleen maar te vertellen wat zij in de vorige test hebben ingevuld. Die antwoorden hoeven niet waar te zijn.
Freek begint en de vraag over de snake opdracht beantwoord hij met 2. Het kan dat dat waar is, aangezien hij vorige week Tygo en Sofie ook op het verdachte lijstje had staan en die zaten ieder in een groep met 2 extra personen. Maar wie zat daar toch nog meer in....? De vraag 'wie is de mol' wil hij niet delen, maar gaat uiteindelijk toch voor Susan, iemand die hij totaal niet verdenkt. Hij mag in ieder geval niet de kerk binnen. De rest geeft braaf in ieder geval 1 goed antwoord en nemen een kijkje in de toekomst. Tygo weet waar de vrijstelling ligt, Susan heeft ook een soort van vrijstelling gezien en Sofie en Jan Willem kunnen voor het geld gaan. Aaf ziet alleen maar weilanden met paardjes.

Bij de test is het opvallend dat nog steeds niemand Freek of Jan-Willem bij naam noemt, maar ja ik zit in beide tunnels dus ze zijn gewoon nog niet gespot denk ik dan maar. Maar toch bij Tygo komt de vraag in beeld met wie de mol een duo vormde in de 4x4 opdracht. Hij vult in Freek. Freek zat bij Jan Willem. Nou is Tygo natuurlijk een ongeleid projectiel. Zou goed kunnen dat hij tijdens de biecht vol op Susan en Sofie zegt te zitten terwijl hij Jan-Willem eigenlijk verdenkt. Of zet in op safe. Of Susan die op de envelop de Freek zet, omdat dat haar mol is, maar vervolgens zegt dat Freek niet de mol is. Ik vertrouw die biechten niet echt meer. In ieder geval is het Aaf die de test niet overleefd. Wat eigenlijk al bekend was. De afleveringstitels hebben zoals ik al zei betrekking op de volgende afvaller. De vorige aflevering heette 'een heilige aanwijzing'. Die sloeg op het feit dat Sofie het muntje oppakte, waarvan Aaf zei dat ze dat terug moest leggen omdat dat heilig was. De aflevering met de naam 'jennifer' is daarmee ook meteen duidelijk.

Deze aflevering heette '5 op een rij'. Dat zou dus het volgende kunnen betekenen:
- Jan willem die 5de keer op rij iemand verdenkt die moet vertrekken
- Susan die de 5de knop indrukt bij de toekomstopdracht
- Freek die de kerk niet in mag, maar de vijf daarna wel.
De meest waarschijnlijke optie is dan toch Jan Willem denk ik. Wat dus betekent dat ik nu officieel van tunnel zou kunnen gaan wisselen. Dus dan blijven Freek en Susan over. Susan vind ik te makkelijk. Ik zie alle duidelijke aanwijzingen wel, maar op de een of andere manier vind ik dat dat er toch teveel boven op ligt. Het is misschien een rare redenatie, maar ik ga toch liever voor het verrassingselement. Dus ik ga me toch maar nestelen in de oh zo gezellige Freek tunnel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Angeline
Groupie Freekfan
Groupie Freekfan
Angeline


Vrouw
Aantal berichten : 366
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alphen aan den Rijn
Registration date : 25-07-11

Aflevering 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 6   Aflevering 6 Emptyvr feb 07, 2014 7:34 pm

Ik zit ook nog steeds in gezellige Freek tunnel. Wel twijfelde ik even toen 1 van de kandidaten, ik weet niet meer wie, op de 1e vraag antwoordde dat de mol een vrouw is. En op de 2e vraag dat Aaf de mol is. Degene mocht op 1 knop drukken. Dus dacht ik eerst de mol is een vrouw. Maar later dacht ik dat het ook zo kan zijn dat Freek de beelden niet hoefde te zien omdat hij toch de mol is. En niets is wat het lijkt. Dus wie zegt dat ze een vraag goed moesten hebben om op een knop te drukken.
Bij de test heeft trouwens Aaf de naam van Freek wel een paar keer genoemd. In de eerste aflevering dacht ze, volgens mij, al snel aan Freek als mol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kim22
Hardcore Freekfan
Hardcore Freekfan



Vrouw
Aantal berichten : 810
Leeftijd : 37
Woonplaats : Weert
Registration date : 06-09-09

Aflevering 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 6   Aflevering 6 Emptyvr feb 07, 2014 8:23 pm

De testvragen blijven een mysterie, omdat wij niet de hele test zien weten we dus ook niet wie welke vraag in heeft gevuld. Het kan zijn dat Aaf meer antwoorden op Tygo heeft ingevuld ipv Freek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aflevering 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aflevering 6   Aflevering 6 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aflevering 6
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aflevering 2
» Aflevering 4
» Aflevering 7 "...Moet je zien!"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Freek Bartels :: ~ FREEK BARTELS ~ :: WIE IS DE MOL... :: Hints & Aanwijzingen-
Ga naar: